Ai w Bing

Ai w Bing

Bing, jako wyszukiwarka internetowa firmy Microsoft, wykorzystuje sztuczną inteligencję w niespotykany dotąd sposób. AI pomaga Bingowi w analizowaniu i przetwarzaniu ogromnych ilości danych, takich jak zapytania użytkowników, strony internetowe i treści, aby zwrócić bardziej trafne i użyteczne wyniki wyszukiwania. Jednym ze sposobów, jest funkcja „Intelligent Answers”, która wykorzystuje algorytmy AI do analizy zapytania użytkownika i zwraca odpowiedź bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania, zamiast wymagania kliknięcia w linki i przeglądania stron internetowych.

Ponadto, Bing wykorzystuje AI do personalizacji wyników wyszukiwania dla każdego użytkownika. Na podstawie analizy zachowania i preferencji, stara się dopasować wyniki wyszukiwania do jego potrzeb i zainteresowań. Sztuczna inteligencja jest stosowana również w kontekście ochrony przed szkodliwymi treściami, takimi jak spam, phishing i złośliwe oprogramowanie. Algorytmy AI analizują treści i strony internetowe, aby wykryć potencjalne zagrożenia i ostrzegać użytkowników przed ich kliknięciem. W ten sposób pomaga w zapewnianiu bardziej trafnych, personalizowanych i bezpiecznych wyników wyszukiwania dla użytkowników.

Do przeglądarki wprowadzono również funkcję poprawy jakości filmów o niskiej rozdzielczości. Na chwilę obecną nie jest ona jednak dostępna dla wszystkich użytkowników, bowiem aby móc z niej korzystać, trzeba mieć odpowiednią kartę graficzną. Docelowo Microsoft chce dostosować ją do kart zintegrowanych z procesorem, więc ulepszanie wideo będzie możliwe dla wszystkich urządzeń.

Można się zdarzyć, że wyszukiwarka w Microsoft Edge spowoduje, że ta przeglądarka zbuduje ogromną przewagę nad konkurencyjnym Google Chrome. Dlaczego? Ścisłe powiązanie ze sztuczną inteligencją i silnikiem Chata GPT umożliwia znacznie szybsze udzielanie pozyskiwanie na takie pytania, jak pogoda, kursy walut, czy wyniki spotkań sportowych. AI skanuje odpowiedzi na zapytanie użytkownika  i przygotowuje podsumowanie, które wyświetla się na początku listy wyszukiwań i pozwala zaoszczędzić czas, który normalnie trzeba by było poświęcić na przejrzenie nierzadko nawet kilkunastu stron. 

Bez trudu można też dowiedzieć się o wybranym temacie więcej, bo dodatkowe informacje wyświetlają się tuż obok, na pasku bocznym. W przypadku bardziej skomplikowanych zapytań można też skorzystać z opcji czata. Sztuczna inteligencja pomoże użytkownikowi np. w zaplanowaniu diety. Zaczynając rozmowę od choćby informacji o ich rodzajach można dowiadywać się więcej i więcej, aż wszystko stanie się jasne i w zasadzie z gotową listą zakupów będzie mógł udać się do sklepu. Albo zamówić online. Dziś w sieci można przecież zrobić wszystko. 

Chat wbudowany w Microsoft Edge jest też świetny w przygotowywaniu podsumowań. Dzięki temu nie trzeba np. czytać wielostronicowych raportów finansowych, a jedynie krótkie streszczenie, które pozwoli szybko zapoznać się z jego najważniejszymi elementami. Ba, można nawet automatycznie porównać takie wyniki z raportami generowanymi przez inne firmy, źródła. Oszczędność czasu jest wówczas niezrównana. 

Related Posts
Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.Wymagane pola są oznaczone *